Salut a tous, 1 er post sur le forum (je sais il faut se presenter
)
Voila, rapport a cette histoire de scooters voila ce que dit la legislation (desole c'est en anglais mais pas difficile a comprendre).
Friday, 17th. March 2006
Some junior residents and/or members have been riding unauthorized motor scooters around the compound without a helmet or license.
The Chinese Public Security Bureau (PSB) has notified the Shanghai xxxxxxx xxxx & xxxxxxxxx that the following criteria must be met for xxxxx to allow motor scooters onto its premises:
1. Foreign Users are only allowed scooters powered by electric storage
batteries.2. Chinese National Users, with the appropriate license and registration,
are allowed to use certain scooters that are powered by gas.
3. All users must be at least 16 years old.
4. All users must have the appropriate licensing and permits.
5. All users must wear a helmet.
6. All users will abide by the posted speed limits of 20km or less within
the compound.
The Shanghai xxxxxx xxxx & xxxxxxx will not allow motor scooters onto its premises that do not meet the above criteria. All scooter/motorcycle
drivers will be checked at the main gate for the proper licensing, registration, helmets and use of an authorized vehicle.
While xxxx is not in the position to control the use of vehicles off its premises, we strongly urge you to ensure that all users abide by these rules for their own safety and the safety of others.
Encore un article:Police push as moped owners to follow ban2006-01-07 Shanghai Daily
With gasoline-powered mopeds banned from driving on local roads since January 1, traffic police are urging the owners of about
20,000 of the vehicles in the city to discard them and swap their
license plate for one they can use on an LPG-powered moped.
Gasoline-powered mopeds were banned because they produce a large amount of pollution and there are environmentally friendly
alternatives on the market.
Police said the last batch of licensed gas mopeds in the city are
due to be discarded as their eight-year service period has
officially ended. Discarding the vehicles is mandatory.
Owners can go the police station to exchange their license plate for
an LPG license or choose to stop riding the fuel-power two-wheelers,
police said.
The deadline for swapping the licenses is February 10.
Police are also giving up all of the gasoline-powered mopeds in
their fleet, which have been in use for many years and are not in
great shape.
Those caught riding the vehicles face a fine of up to 50 yuan, and
those that can not provide proof they own the vehicles will be
detained by police, as many mopeds on the street are stolen, police
said.
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Voila j'espere que c'est plus clair pour vous.
Voici mon experience: J'en suis a mon 3 eme scooter. J'ai achete le premier 200 yuans dans un de ces magasins de reparations. Une merde sans nom, vous savez les tout petits a essence que tu peux limite porter. Celui-la n'avait pas besoin de plaque ou permis particulier donc nickel! Malheureusement il a fini sous un taxi apres 3 mois d'utilisation sans aucun probleme! Neanmoins son heure avait sonne de toute facon puisque depuis le 1 er janvier 2006 ce type la est interdit.
Je suis donc passe a la categorie superieure en achetant un scooter 50 cm3 assez gros (un typhoon francais pour ceux qui connaissent) pour 1700 yuans par un ami chinois, scooter trouve dans les petites annonces. Le vendeur avait promis denous donner le recu plus tard mais il ne l'a jamais fait. Je me suis servi de celui-ci 4 mois, donc sans plaque, sans permis, me faisant arreter assez souvent mais apres discussion les policiers me laissaient toujours partir. Jusqu'au jour ou je suis tombe sur un policier qui parlait mieux anglais que moi. Apres avoir discute 5 minutes il m'a tout simplement pris la cle du scooter et m'a gentiment invite a marcher!
Je suis retourne au commissariat avec mon pote chinois qui m'avait aide pour la vente ainsi qu'un policier qui bosse dans ce commissariat! J'avais donc tout pour recuperer mon scooter et bien finallement non! Je devais etre en mesure de presenter un recu que je n'avais evidemment pas.
Bref celui-ci est toujours au commissariat.
Voila et celui que j'ai actuellement est quasi-neuf, achete 1000 yuans (
)a Shanghai (PM pour savoir ou), 125 CC essence 1000 km au compteur. J'ai comprisla lecon: quand il a des policiers fuzzzzzzz et egalement ne vous arretes jamais au feu, entoure d'autres scooters, gardez vos distance pour pouvoir partir au cas ou.
C'est le prix a payer mais le plaisir de conduire a Shanghai en scooter vaut tres largement ce desagrement. a 15 yuans le plein qui dure 3-4 jours y a pas photo, le scooter est deja largement amorti en un mois.
Une petite photo, la petite motocross est a vendre 2000 Y pour les amateurs. Le scooter derriere est le mien et mon tricycle dans le fond me sert pour aller au carrefour